گزارش سود و زیان تحقق ‌نیافته به سامانه متاکوانت اضافه شد

معرفی گزارش سود و زیان تحقق ‌نیافته
معرفی گزارش سود و زیان تحقق ‌نیافته

سود و زیان تحقق‌ یافته (Realized) چیست؟

در بازارهای معاملاتی از جمله بازار ارزهای دیجیتال، به سود واقعی که پس از فروش دارایی ها کسب می شود، سود تحقق ‌یافته می گویند. در واقع سود تحقق ‌یافته، سودی می باشد که از معاملات تکمیل ‌شده به دست آمده و افراد می‌توانند آن را تبدیل به وجه نقد کنند. در نتیجه تا پیش از فروش دارایی ها، حتی در صورت ده برابر شدن ارزش آن، نمی‌توان گفت که سودی کسب شده است. ضرر تحقق‌ یافته نیز فقط زمانی صورت می گیرد که فرد دارایی خود را با قیمتی کمتر از قیمت خرید، به فروش برساند. بنابراین تا زمانی که آن را نفروخته باشند، ضرر تحقق‌ یافته ای رخ نداده، حتی اگر ارزش پورتفو فرد نصف شده باشد.

مفهوم سود یا ضرر تحقق ‌یافته به ‌طور ویژه برای معامله‌ گرهای ساکن کشورهایی مانند ایالات متحده بیشتر کاربرد دارد. معمولا در این کشورها در زمینه مالیات بر درآمد و دارایی نقدی افراد، قوانین سفت‌ و ‌سختی اِعمال می شود. بنابراین معامله‌گرها به امید کاهش نرخ مالیات، ترجیح می‌دهند که دارایی‌ خود را نفروشند و سود خود را به ‌صورت تحقق‌ نیافته نگه دارند و به این ترتیب از مالیات های سنگین فرار می کنند. معامله ‌گران باید بتوانند بین سود قطعی‌ شده‌ داخل کیف پول خود و سودی که در صفحه مانیتور مشاهده می‌کنند، تمایز قائل شوند. معامله گران می توانند پس از مشاهده ضرر تحقق نیافته، تصمیم بگیرند که ضرر را بپذیرند دارایی خود را بفروشند و یا این که فروش دارایی خود را به ‌تعویق بیندازند و منتظر روند صعودی بازار شوند و سپس اقدام به فروش دارایی های خود کنند.


سود و زیان تحقق ‌نیافته (Unrealized) چیست؟

ممکن است که ارزش یک ارز دیجیتال از زمانی که خریداری می شود تا زمانی که به فروش می رسد، چندین بار دچار تغییر شود. تا قبل از فروش دارایی ها، سود یا ضرر به صورت تحقق نیافته و فقط بر روی کاغذ می باشد زیرا هنوز نقد نشده اند. سود یا ضرر تحقق‌ نیافته که ‌اصطلاحا کاغذی نامیده می‌شوند، به قیمت دارایی ها از زمان خرید تا فروش اشاره دارد.


سود تحقق ‌نیافته چیست؟

سود تحقق ‌نیافته اشاره به افزایش ارزش دارایی‌ دارد که هنوز به فروش نرفته است. سودهای تحقق ‌نیافته به «سود کاغذی» نیز معروف هستند. در واقع سودهای تحقق ‌نیافته، سودهایی هستند که فعلاً فقط روی کاغذند و خریدار می تواند این سود را پس از فروش دارایی در آینده، کسب و وارد حساب خود کند. معامله ‌گران زمانی که انتظار دارند ارزش رمز ارز آنها همچنان رو به افزایش باشد، سود تحقق ‌نیافته خود را تبدیل به پول نقد نمی‌کنند. همانطور که قبلا هم گفتیم، در کشورهایی مانند ایالات متحده، به دلیل وجود قوانین مالیاتی شدید، افراد ترجیح می‌دهند از نقد کردن دارایی‌ ها خودداری کنند تا از این طریق درصد مالیات‌ آنها کاهش یابد.

زیان تحقق ‌نیافته چیست؟

زیان تحقق ‌نیافته زمانی رخ می دهد که معامله گر با کاهش قیمت دارایی پس از خرید مواجه شده اما هنوز دارایی خود را نفروخته‌ است. زیان تحقق ‌نیافته که به «زیان کاغذی» هم معروف است، اشاره به این دارد که میزان ضرر فعلا فقط روی کاغذ است و در صورتی که دارایی به قیمتی کمتر از قیمت خرید، فروخته شود، معامله گر متضرر می‌شود. بنابراین در صورتی که معامله گر دچار زیان تحقق‌ نیافته شده باشد، اما بخواهد سرمایه اولیه خود را حفظ کند، بهتر است فروش را به تعویق بیاندازد و احتمال افزایش مجدد قیمت در آینده را ارزیابی کند. البته گاهی هم فروش به موقع یک دارایی‌ که دچار زیان تحقق ‌نیافته شده، باعث می شود که از ضررهای بیشتر جلوگیری شود. به این ترتیب زمانی که قیمت فعلی یک دارایی،‌ کمتر از قیمت خرید آن باشد.

گزارش سود و زیان تحقق ‌نیافته به سامانه متاکوانت